16 μαθήματα που μου έδωσε το ’16

16 μαθήματα που μου έδωσε το '16

Η αλήθεια είναι πως δεν έκανα φέτος απολογισμό της χρονιάς. Και είναι η πρώτη φορά στην τελευταία δεκαετία. Το 2016 δεν ήταν μια καλή χρονιά για μένα. Και δεν το λέω επειδή έτυχε να έχει μέσα κακές στιγμές. Ήταν μια κακή χρονιά γιατί τελικά οι λυπημένες στιγμές ήταν μακράν περισσότερες από τις χαρούμενες. Μέχρι την στιγμή που έφυγε το 2016 εγώ έτρεμα τι άλλο θα συμβεί. Και ένιωσα μια ανακούφιση όταν έφυγε, όταν κατάλαβα πως είναι πια μια ανάμνηση. Δεν μπορώ να παραβλέψω όμως, πως εγώ πήρα μαθήματα μέσα από όλες τις δυσκολίες που μου προσέφερε. Δυσκολίες που μου έμαθαν να εκτιμώ τόσο τους ανθρώπους δίπλα μου, όσο και εμένα την ίδια και το πόσο έχω εξελιχθεί σαν άνθρωπος.

Το 2016 μου έμαθε:

  1. Δεν είναι απαραίτητα εγωιστικό να λες όχι και να θέτεις την ευτυχία σου ή την ηρεμία σου, πάνω από τις ανάγκες κάποιου άλλου. Κάποιες φορές είναι απλά αναγκαίο.
  2. Δεν είναι όλοι δίπλα σου από εκτίμηση ή αγάπη, κάποιοι είναι απλά επειδή έχουν συμφέρον. Και όταν σταματήσεις να εξυπηρετείς τα συμφέροντα τους, θα πάψουν να είναι δίπλα σου.
  3. Όσο δύσκολες και αν είναι οι στιγμές, το πρωί ο ήλιος θα ανατείλει ξανά, η γη θα συνεχίσει να γυρίσει και η ζωή θα συνεχιστεί.
  4. Έμαθα ότι οι σχέσεις (οικογενειακές, ερωτικές, φιλικές) είναι αμφίδρομες. Κάτι που θεωρητικά πάντα ήξερα, απλά μέσα στο 2016 κατάλαβα πως πολλές από τις σχέσεις της ζωής μου ήταν μονόπλευρες και οι άλλοι ή είχαν βολευτεί ή το θεωρούσαν πια δεδομένο πως θα είμαι εκεί, δίπλα τους. Οπότε έμαθα να μην εκβιάζω καταστάσεις και να μην σπαταλώ χρόνο και συναισθήματα για ανθρώπους που δεν έχουν την πρόθεση να κάνουν το ίδιο.
  5. Τον φόβο πρέπει να τον αξιολογείς. Καμιά φορά είναι ο χειρότερος σύμβουλος, ο μεγαλύτερος εχθρός σου. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν πρέπει να τον αφουγκραστείς και να τον αξιολογήσεις.
  6. Δεν πρέπει να είσαι πάντα διπλωματικός. Κάποιες φορές πρέπει να λες αυτό που σκέφτεσαι και να κάνεις αυτό που νιώθεις. Είναι καθαρτικό. Και κάποιες φορές αναγκαίο.
  7. Να αγαπώ τον εαυτό μου. Να τον εκτιμώ και να τον θαυμάζω. Κάθε επιλογή μου, κάθε σκέψη μου, κάθε αλλαγή που επιτυγχάνω για τον εαυτό μου είναι μέρος της εξέλιξης μου σαν άνθρωπος. Και το να καταφέρνεις να ωριμάζεις, να εξελίσσεσαι, είναι σίγουρα αφορμή για χαμόγελα.
  8. Πρέπει να κόβεις το δικαίωμα, στους ανθρώπους που θέλουν να επεμβαίνουν στην ζωή σου. Ειδικά όταν είναι γεμάτοι αρνητικότητα και δεν το κάνουν για καλό.
  9. Κάτι που ξεκίνησα να μαθαίνω το 2016, αλλά ακόμα συνειδητοποιώ είναι να μην δικαιολογώ άτομα και καταστάσεις. Και το έχω αυτό το κακό και αρχίζω να το αλλάζω και χαίρομαι, γιατί είναι άσχημο. Ο καθένας έχει την επιλογή του, για το πως θα φερθεί, τι θα κάνει. Δεν χρειάζεται λοιπόν εγώ να δικαιολογώ κανέναν, απλά να σέβομαι την επιλογή του και να προσαρμόζω την συμπεριφόρα μου.
  10. Είναι εντάξει το να μην νιώθεις καλά, είσαι άνθρωπος και οι καταστάσεις σε επηρεάζουν. Για καιρό με στοίχειωνε η άποψη των άλλων στο θέμα και τα σχόλια τύπου «μην είσαι απαισιόδοξη», αλλά δεν ξέρω πως μπορείς να είσαι συνέχεια καλά, συνέχεια να χαμογελάς και να το εννοείς. Κάποιες φορές απλά δεν το έχω. Και κατάλαβα πως είναι εντάξει, είναι φυσιολογικό. Και αυτό ήταν σπουδαίο μάθημα.
  11. Να μην βγάζω βεβιασμένα συμπεράσματα. Καμιά φορά τα πράγματα δεν είναι όπως φαίνονται, αλλά ίσως να είναι και ακριβώς έτσι. Το καλύτερο είναι, να κάνεις ένα βήμα πίσω και να παρατηρήσεις. Οι απαντήσεις είναι μπροστά σου.
  12. Έμαθα να φροντίζω τον εαυτό μου, σωματικά και ψυχικά. Καμιά φορά με παρασέρνει η καθημερινότητα και ξεχνάω να με φροντίσω. Μέσα στα τόσα δύσκολα του ’16 όμως, έμαθα πως πρέπει να μην με ξεχνάω και να με προσέχω.
  13. Να μην αφήνω κάποιον να υποτιμά την χαρά μου. Μέσα στην χρονιά πήρα το proficiency και το πτυχίο μου στα αραβικά. Και το χάρηκα πολύ. Ωστόσο πολλοί μου είπαν αυτό το «θεϊκό», «έλα μωρέ». Κανείς όμως δεν ξέρει πόσο αγωνίστηκα, τι άγχη πέρασα και πόσο ήθελα να τα καταφέρω.
  14. Να μην αφήνω να με συγκρίνουν με άλλους. Ο κάθε άνθρωπος είναι ξεχωριστός, διαφορετικός και γι αυτό πρέπει να εκτιμάται. Γιατί να αποτελώ εγώ εξαίρεση.
  15. Δεν πρέπει επειδή είσαι σε μια συγκεκριμένη ηλικία, να σε αγχώνουν να κάνεις συγκεκριμένα πράγματα. Όλα γίνονται για κάποιο λόγο και η ζωή σίγουρα σε ανταμείβει. Θα συμβεί, μα όταν πρέπει!
  16. Τα τελευταίο μάθημα αφορά το blogging. Έμαθα πόσο ωραίο είναι να σε εκτιμούν, άνθρωποι που ίσως δεν σε έχουν δει ποτέ, δεν έχουν τίποτα να κερδίσουν από εσένα, όμως έμαθαν να σε αγαπούν στα τόσα χρόνια επικοινωνίας. Αυτά τα απλά «είσαι καλά», «που έχεις χαθεί» που έλαβα προς το τέλος της χρονιάς, ήταν για μένα από τα μεγαλύτερα δώρα.

Για το 2017 έχω μεγάλες προσδοκίες γιατί οι αστρολόγοι είπαν ωραία πράγματα για τους Διδύμους και τα tests στο facebook μου βγάζουν θετικά πράγματα. Αστειεύομαι. Εύχομαι μόνο του χρόνου τέτοιο καιρό, να είμαι σε μια όμορφη φάση της ζωής μου, να είμαι καλύτερος άνθρωπος και ο απολογισμός μου να βγει θετικός.
Αυτά τα λίγα από εμένα . Σου στέλνω ένα φιλί και σου εύχομαι να απολαύσεις το υπόλοιπο της ημέρας σου και γενικά ότι και αν κάνεις:

Να σκέφτεσαι. Να γελάς . Να ομορφοπερνάς!

Until Next Time…

Μαρίνα ♥

Σε περιμένω και εδώ: TwitterPinterestFacebookInstagram

14 thoughts on “16 μαθήματα που μου έδωσε το ’16

  1. Σημαντικά τα μηνύματα που πήρες από το ’16 και νομίζω πως όλοι πρέπει να τα λάβουμε υπόψη στην δική μας ζωή!
    Συγχαρητήρια για το πτυχίο στα Αραβικά, μου φαίνεται πως πραγματικά είναι πολύ δύσκολη γλώσσα!!
    Κι εύχομαι η φετινή χρονιά να κρύβει περισσότερες ομορφιές για σένα 🙂

    Μου αρέσει!

    • Ήταν όντως σημαντικά και ελπίζω να με βοηθήσουν στην φετινή χρονιά μου. Τα Αραβικά, αν με ρωτάς είναι μακράν δυσκολότερα από τα κινέζικα, έχουν δύσκολη γραμματική. Σε ευχαριστώ για την ευχή σου, μακάρι να βγει αληθινή και εύχομαι και για σένα τα καλύτερα για το ’17! 🙂

      Μου αρέσει!

  2. Είναι υπέροχη Μαρινάκι μου, η επίγνωση που «βγήκε» απ΄ την απολογία σου! 😀
    Η επίγνωση είναι μια φλόγα που καίει περιορισμούς και προβλήματα και με μεγάλη μου χαρά, διαπιστώνω πως παρόλα τα ζόρια του 2016, κέρδισες την επίγνωση και να ξέρεις πως λίγοι την έχουν! 😉
    Να μάθεις να λες Μπράβο στον εαυτό σου, γιατί πολλά κατάφερες!
    Προσωπικά, βρήκα την εσωτερική μου ηρεμία, όταν έγινε κτήμα μου αυτό που είπε ο Βούδας και ο Χριστός:
    «Ευλογημένος αυτός που δεν προσδοκά, δεν θα απογοητευτεί ποτέ»…
    Δίνεις και είσαι «εκεί» για όποιον το θελήσει και δεν περιμένεις αντάλλαγμα, γιατί τη χαρά τη βρίσκεις στο δόσιμο! 😛

    ΑΦιλάκια πάντα καρδιάς! ❤

    Μου αρέσει!

    • Μαγισσούλα μου προσπαθώ όσο μπορώ, να μαθαίνω από αυτά που βιώνω. Νομίζω πως έτσι γίνομαι καλύτερος άνθρωπος.
      Πολύ σημαντικό και ουσιαστικό αυτό που είπε ο Βούδας και μακάρι όλοι να μπορούσαμε να το κατανοήσουμε και να το ενστερνιστούμε.
      Σου στέλνω μεγάλο φιλί ! ❤

      Μου αρέσει!

  3. Ε, λοιπόν, πως και πως περίμενα τον απολογισμό σου, ή μάλλον το ευχόμουν να γράψεις, γιατί κάθε φορά που σε διαβάζω, παίρνω μαθήματα ζωής, κι ας είσαι μικρότερη από εμένα. Πως θα μπορούσε να γινόταν αλλιώς άλλωστε, καθότι είμαι η νονά!!! 🙂 🙂 Έστω και διαδικτυακή! 😉 Κι έτσι μέσα από όσα διάβασα εγώ, κάνω παράλληλα έναν μίνι δικό μου απολογισμό… Φιλιά άπειρα κουκλοβαφτιστηρόνιμου, που εκτός από όμορφο, γεννήθηκες και σοφό! (μα να μην μου αφήσεις τίποτα που να μην μου το πάρεις!!!) 🙂 ❤❤❤❤❤

    Μου αρέσει!

    • Ναι ρε νονούλι ναι, όλα στα πήρα χαχα Φτύστε με να μην με ματιάξετε!
      Σε ευχαριστώ πολύ για τα γλυκά σου, για το ενδιαφέρον, την στήριξη και την εκτίμηση που μου δείχνεις.
      Σε γλυκοφιλώ νονούλι μου ❤ 😘

      Μου αρέσει!

  4. Σου έχω ξαναπεί πως ταυτίζομαι με πολλά απ’οσα γράφεις? Με περισσότερα απ’ όσα θα περίμενα!
    Είναι πολλές οι φορές που νιώθω διαβάζοντάς σε, πως αυτά άνετα θα μπορούσα να τα έχω γράψει εγώ!
    Μαρινάκι μου, είσαι η χαρά της ζωής! Λυπάμαι για όλες τις δυσκολίες που μπορεί να σου έφερε η περασμένη χρονιά, μα επειδή όχι μόνο δεν άφησες τίποτα αρνητικό να περάσει προς εμάς, αλλά αντίθετα συνέχισες να είσαι ένα λαμπερό ουράνιο τόξο, αυτό σε ανεβάζει ακόμα περισσότερο στην εκτίμησή μου!
    Όσο μπορείς, απέφευγε τους τοξικούς ανθρώπους και φρόντιζε τη Μαρίνα, ναι?
    Μια αγκαλιά μεγάλη και ζεστή, κούκλα μου!
    ΣΣΣΣΣΣΣΣΣΜΟΥΤΣ! ❤

    Μου αρέσει!

    • Συνδιδυμάκι μου Συριανό με τιμάς με τα λόγια σου. Και σε ευχαριστώ τόσο πολύ. Δεν μπορείς να φανταστείς πως χαμογέλασα με το σχόλιο σου! Εύχομαι αυτή η χρονιά να είναι καλύτερη για όλους μας και να έχουμε όμορφους ανθρώπους δίπλα μας!!!!!
      Μια αγκαλιά μεγάλη και από εμένα, γιατί το κρύο είναι τσουχτερό! Σου στέλνω μεγάλο φιλί 😘

      Μου αρέσει!

  5. Πόσο σοφές οι διαπιστώσεις σου Μαρίνα μου!!
    Ταυτίζομαι με όλες..

    Εύχομαι φέτος να μπορείς να απολαμβάνεις πιο ήρεμη τις στιγμές και να μην τρέμεις για τίποτα. Το γνωρίζω καλά αυτό το συναίσθημα και μπορώ να σε καταλάβω. Σε φιλώ!!

    Μου αρέσει!

  6. Halo.
    Εγώ πάλι πολύ τυχερή σε βρίσκω. Ειδικά τώρα τελευταία με τα κάλαντα. 😛
    Πέρα από την πλάκα, πολύ ωραία πράγματα σου δίδαξε το 16 και σε μας μέσω εσού, Arigato.
    Συγχαρητήρια για τις επιτυχίες σου. Αράβικα λέει. Γουόου. Και ναι θα αγνοήσω αυτή τη κόκκινη γραμμούλα κάτω από το Αράβικα, Αράβικα. Αράβικα. Φύγε. 😛

    Αυτό το 9 δε θα το μάθω ποτέ. Όσο και αν προσπάθησα :P. Πάλι καλά κάποιος τα κατάφερε.

    P.S. There is no such a thing as a negative report.

    Μου αρέσει!

    • Σε ευχαριστώ για το γλυκό σου σχόλιο Γιώργο!
      Εύχομαι το 9 όχι απλά να το μάθεις, αλλά να το κάνεις τρόπο ζωής. Είναι καθαρτικό και πέρα για πέρα απαραίτητο!
      Να έχεις μια όμορφη εβδομάδα 🙂

      Μου αρέσει!

  7. Σούπερ τα μαθηματάκια του 16 Μαρινάκι μου! ♥
    Βάλε με πληζ στους ανθρώπους που χάρηκαν για τα πτυχία σου ( ειδικά το proficiency, που εγώ δεν το έχω πάρει, ούτε πρόκειται γιατί πώς το έχεις εσύ με τις ξένες γλώσσες στο τσεπάκι σου ; Ε καμία σχέση εγώ! ☺)
    Φιλάκια πολλά μάτια μου! ♥

    Μου αρέσει!

    • Το ξέρω Αριστέα μου ότι εσύ χαίρεσαι, γιατί είσαι και καλός άνθρωπος. Δυστυχώς, δεν συνέβη αυτό με όλους και κάποιοι δεν ήθελαν καν να καταπιεστούν μου το έδειξαν κιόλας χαχα
      Σε γλυκοφιλώ αγαπημένη 🙂

      Μου αρέσει!

Πες μου τι σκέφτεσαι:

