Τα χρόνια που δεν πρόλαβα να ζήσω!

τα χρόνια που δεν πρόλαβα να ζήσω

Ο Διονύσιος Σολωμός είχε γράψει: «Δυστυχισμένε μου λαέ, καλέ και αγαπημένε. Πάντα ευκολόπιστε και πάντα προδομένε». Νιώθω ότι σε αυτή τη φράση του Σολωμού, συνοψίζεται η αλήθεια της σύγχρονης Ιστορίας.

Γεννημένη το Μάϊο του 1990, εγώ δεν πολυχάρηκα την Ελλάδα στις ωραίες της στιγμές. Τις στιγμές με τα διακοποδάνεια και την οικονομική άνεση. Εμένα τα εφηβικά μου χρόνια, με ανάγκασαν να μάθω την ισοτιμία με το ευρώ, να μάθω όρους όπως τα «μνημόνια» και η «τρόικα». Και αναφέροντας αυτούς τους όρους, σκεφτόμενη όσα αντιπροσωπεύουν, ξεπηδούν στο μυαλό μου οι στίχοι του Κάλβου: «Καλήτερα, καλήτερα διασκορπισμένοι οι Έλληνες ‘να τρέχωσι τον κόσμον, με εξαπλωμένην χείρα ψωμοζητούντες· Παρά προστάτας νάχωμεν». Αν αναλογιστεί κανείς το πότε έζησε ο Κάλβος, ίσως τελικά αυτό να πληρώνουμε, που δεν ακούσαμε τις προτροπές των προγόνων μας, χαμένοι σε μια ανάγκη να μοιάσουμε σε κάτι που δεν μας αντιπροσώπευε και δεν ήταν καν άξιο μας.

Η ενήλικη ζωή μου, ξημέρωσε σε μια Ελλάδα που τα μαγαζιά άρχισαν να κλείνουν το ένα μετά το άλλο, που οι αυτοκτονίες αυξήθηκαν ραγδαία και το φαινόμενο «παιδιά να λιποθυμούν από τη πείνα στα σχολεία» έγινε γεγονός. Μεγάλωσα σε μια Ελλάδα με πληθώρα τηλεοπτικών καναλιών, εφημερίδων και ραδιοφωνικών σταθμών, μα με κάποιο τρόπο αυτό δεν βοήθησε την είδηση, παρά μόνο στο να μακιγιαριστεί καλύτερα έτσι να αρμόζει στα μάτια που θα την ακούσουν ή θα τη δουν!

Εγώ ποτέ δεν έζησα αυτή την ανεμελιά στις γειτονιές με τα ανοιχτά παράθυρα και τις ξεκλείδωτες πόρτες. Εγώ γεννήθηκα σε μια Ελλάδα γεμάτη φόβο για όσα βλέπεις, μα κυρίως για όσα δε βλέπεις. Μεγάλωσα σε μια πυκνοκατοικημένη Αθήνα, με ανθρώπους απομακρυσμένους, επηρεάσμενους από λάθος πρότυπα και παρεξηγημένα trends! Σε μια Ελλάδα που ο κόσμος κουρασμένος από την ξεφτίλα της πολιτικής, σταμάτησε να τσακώνεται για τα πολιτικά στα καφενεία και άρχισε απλά να τους αποκαλεί όλους αλήτες.

Αν υπάρχει μια κοινή συνισταμένη ανάμεσα στο τότε και στο σήμερα, είναι εκείνο το δάχτυλο που κουνιέται επικριτικά και απευθύνει ένα βαρύ κατηγορώ. Μα ακόμα τίποτα δεν έχει αλλάξει. Υπάρχει απλά μια συγκατάβαση, μια ανοχή. Για εμένα όμως, χωρά και ένα τεράστιο «γιατί» σε αυτό το συλλογισμό. Γιατί η Ελλάδα που ζούμε δεν είναι η Ελλάδα που αξίζουμε; Γιατί δεν διεκδικούμε την Ελλάδα που αξίζουμε; Ποια συμφέροντα δεν μας αφήνουν και γιατί δεν τα πολεμούμε;

Όλα όσα βλέπω να διαδραματίζονται στη χώρα τον τελευταίο καιρό, τόσο σε οικονομικό όσο και σε κοινωνικό επίπεδο, με έχουν προβληματίσει πολύ. Αυτές ήταν λίγες σκέψεις μου, αφιερωμένες στα χρόνια που δεν πρόλαβα να ζήσω. Και όσο αν και με προβληματίζουν αυτά που ζούμε, με προβληματίζουν ακόμα περισσότερο αυτά που θα ζήσουμε. Ο Καζαντζάκης είχε γράψει πως «Η Ελλάδα επιζεί ακόμα, επιζεί νομίζω μέσα από διαδοχικά θαύματα». Ας ελπίσουμε λοιπόν σε ένα θαύμα. Ή μάλλον, ακόμα καλύτερα, ας το δημιουργήσουμε!

Αυτά τα λίγα από εμένα . Σας στέλνω ένα φιλί και σας εύχομαι να απολαύσετε την Τετάρτη σας και γενικά ότι και αν κάνετε:

Να σκέφτεστε. Να γελάτε. Να ομορφοπερνάτε!

Until Next Time…

Μαρίνα ♥

Σε περιμένω και εδώ: Facebook, Twitter, Instagram

Κράτα το

Κράτα το

Κράτα το

Κράτα το

Κράτα το

12 thoughts on “Τα χρόνια που δεν πρόλαβα να ζήσω!

  1. Giannis Pit

    Καλησπέρα σου Μαρίνα μου.
    Σαν «Πατέρας» σου στη σκέψη και στα βιώματα προσεγγίζω τα συναισθήματά σου, τα οποία σέβομαι και κατανοώ. Ανοίγεις τώρα μεγάλη κουβέντα Μαρίνα για όλα αυτά που ζούμε.
    Γιατί, όπως βλέπεις, σήμερα, ως δια μαγείας, δεν βιώνουμε καμία ανθρώπινη κρίση, αυτά γινόταν «άλλοτε» με τους κακούς «δεξιούς» ενώ τώρα εμείς οι «αριστεροί» βγάζουμε την πατρίδα μας απ την κρίση.
    Άστα βρε κορίτσι μου. Είναι μεγάλο θέμα πανάθεμά το αυτό. Εγώ κρατώ την αγνότητα της σκέψης σου και τα πανέμορφα συναισθήματά σου λέγοντας ότι είμαι περήφανος για τους προβληματισμούς σου.
    Καλή συνέχεια.

    Αρέσει σε 1 άτομο

    • Marina Tsardakli

      Καλημέρα Γιάννη,
      Σε ευχαριστώ πολύ που πέρασες. Ας ελπίζουμε όλοι, σε ένα καλύτερο και ωραιότερο αύριο και όσο μπορούμε ας το επιδειώξουμε!
      Καλή σου μέρα και καλό Σ-κ 🙂

      Αρέσει σε 1 άτομο

  2. Woman in blogs

    Πόσες φορές σκέφτομαι τα λόγια του Σολωμού. Τόσα χρόνια μετά να είναι τόσο επίκαιρη…
    Δεν ελευθερωθήκαμε ποτέ, Μαρίνα μου. Εξελιχθήκαμε σε μια ανεπίσημη αποικία και είναι πολλοί οι λόγοι.
    Το θαύμα είναι ο άνθρωπος κι αυτός θα φέρει και την αλλαγή!
    Πρέπει να το πιστέψουμε για να γίνει πιο γρήγορα!
    Σε φιλώ, γλυκό κορίτσι! ❤

    Αρέσει σε 1 άτομο

    • Marina Tsardakli

      Καλημέρα Αλεξάνδρα μου,
      Μακάρι να βρει δύναμη ο άνθρωπος να φέρει την αλλαγή, γιατί όχι μόνο η Ελλάδα, αλλά και ο κόσμος γενικότερα την χρειάζεται.
      Σε καλημερίζω και σε γλυκοφιλώ. Καλό μας Σ-κ ❤

      Αρέσει σε 1 άτομο

  3. ΜΑΡΙΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΟΠΟΥΛΟΥ (ΜΑΡΙΑ Π.)

    Μαρινάκι μου, γεννημένη το 1983 και ζώντας το τη δεκαετία και μέχρι και το σήμερα, έχω να πω ότι έζησα αυτή την ανεμελιά στις γειτονιές με τα ανοιχτά παράθυρα και τις ξεκλείδωτες πόρτες, που γράφεις εσύ και που καθόμασταν μέχρι αργά το βράδυ μικροί μεγάλοι έξω στην γειτονιά και παίζαμε, μιλούσαμε, τρώγαμε, ακόμα και έξω στις βεράντες κοιμόμασταν τις καυτές νύχτες του Καλοκαιριού. Χαίρομαι που πρόλαβα να τις ζήσω αυτές τις όμορφες εποχές και θλίβομαι διπλά που βλέπω τις τεράστιες κακές αλλαγές προς το χειρότερο δυστυχώς. Γίνονται μικρά θαύματα αλλά από εκείνους μόνο που έχω παραμείνει ακόμα και σήμερα Ά-θρωποι με ψυχή. Δεν ξέρω τι άλλο θα βιώσουμε αλλά εύχομαι και προσεύχομαι καθημερινά να βρίσκουμε τη δύναμη, το θάρρος, τον τσαμπουκά και το χαμόγελο να επιβιώνουμε από τα πάντα, αλλά πρώτα απ’ όλα από τον ίδιο μας τον κακό – αγανακτησμένο- εαυτό.
    Σε φιλώ γλυκά κορίτσι μου!😘💛

    Αρέσει σε 1 άτομο

    • Marina Tsardakli

      Μακάρι η ευχή σου Μαράκι μου, να βγει αληθινή και να βρούμε δύναμη, θάρρος και να μπορέσουμε να ξεπεράσουμε όλα όσα θα μας φέρει το αύριο. Μακάρι επίσης να εξακολουθήσεις να υπάρχουν Α-νθρωποι με ψυχή, γιατί ο κόσμος τους χρειάζεται πολύ!
      Σε καλημερίζω και σε γλυκοφιλώ ❤

      Αρέσει σε 2 άτομα

  4. Άιναφετς

    Δεν μου αρέσει Μαρινάκι μου αυτό που συχνά ακούγεται και είναι, «Κάθε χθες και καλύτερο»… 😦
    Η αφεντιά μου, έζησε άγριο διωγμό απ’ τους Τούρκους, έζησε από πολύ κοντά τη χούντα και ειλικρινά δεν κοιτάζω πίσω, μόνο για να διδαχτώ η ίδια απ΄ τις βλακείες που έκανα για να μη τις επαναλάβω! 😉
    Όχι! στο χέρι μας είναι να κάνουμε την αλλαγή και αυτό κοιτάζοντας μπροστά χωρίς φόβο! 😛

    ΑΦιλάκια και καλή μας συνέχεια! 🙂

    Μου αρέσει!

    • Marina Tsardakli

      Καλημέρα μαγισσούλα μου,
      Στο χέρι μας είναι να κάνουμε την αλλαγή έχεις απόλυτο δίκιο, αλλά κάποια στιγμή πρέπει να ξυπνήσουμε από το λήθαργο και να την επιδειώξουμε! Καθυστερούμε… πολύ!
      Σε καλημερίζω, σε γλυκοφιλώ και σου εύχομαι ένα όμορφο Σ-κ να έχεις ❤

      Αρέσει σε 1 άτομο

  5. mia petra

    Να πω ότι δεν στενοχωριέμαι με όσα διάβασα, επειδή είναι αλήθειες, θα πω ψέματα.. 😦 Ωστόσο να ξέρεις ότι και τα χρόνια τής ευμάρειας (τρομάρα μας!) ήταν πλαστά, γιατί ήταν βασισμένα επάνω σε δανεικό χρήμα αφενός, κι αφετέρου η κοινωνία «την είχε ψωνίσει» (επιεικώς!) και οι ανθρώπινες σχέσεις ήταν μια μπούρδα, μέσα σε μια κατασκευασμένη οικονομική φούσκα.. Απλά «έσκασε» η φούσκα και έλαμψε η σκοτεινή αλήθεια (οξύμωρο αλλά πραγματικό…) Πολλά φιλιά, και για το τέλος έχω να πω ότι εσένα ειδικά δεν σε φοβάμαι… Η αξία σου δεν χάνεται κάτω από καμία συνθήκη 😉 ✿

    Αρέσει σε 1 άτομο

  6. aristea k

    Εντάξει, πόνεσα, όπως πονώ για όλα τα παιδιά του σήμερα ( και κυρίως για τα ανίψια μου – ο μικρός γεννήθηκε έναν χρόνο μετά από σένα!) Ξέρεις ότι θα μπορούσες άνετα να είσαι κόρη μου. Εννοώ αν είχα κάνει παιδί στα 20 μου θα είχα ένα παιδί που θα μοιραζόταν την ίδια αγωνία με σένα….
    Μου άρεσε πολύ το σχόλιο της μαγισσούλας. Πολύ καλή στάση-σκέψη!
    Φιλάκια Μαρινάκι μου!

    Αρέσει σε 1 άτομο

    • Marina Tsardakli

      Η αλήθεια είναι Αριστάκι ότι όλοι πονάμε με αυτή την κατάσταση και πρέπει κάποια στιγμή να αποφασίσουμε να αλλάξουμε την κατάσταση και ο πόνος να γίνει χαμόγελο.
      Να είσαι πάντα καλά. Καλό ξημέρωμα!

      Μου αρέσει!

Πες μου τι σκέφτεσαι:

