Μην ανάβετε άλλες φωτιές

Μην ανάβετε άλλες φωτιές

Νομίζω ότι δύο πράγματα δεν λείπουν κάθε καλοκαίρι, οι ζέστες και οι φωτιές. Κάθε χρόνο το ίδιο σκηνικό, σπίτια να κινδυνεύουν, δασικές εκτάσεις να χάνονται, άνθρωποι να περνούν εφιαλτικές στιγμές και όλα αυτά για να εξυπηρετηθούν οι σκοπιμότητες κάποιων.

Κάθε καλοκαίρι πληγώνομαι όταν τα δελτία ειδήσεων ή τα ειδησεογραφικά sites παρουσιάζουν εικόνες, της πύρινης λαίλαπας. Φέτος για ακόμα μια φορά, ακούμε τόσα πύρινα μέτωπα, ανάμεσα τους και η Μάνη. Και με θλίβει γιατί έχω ρίζες στη Μάνη, είναι η μητέρα μου από εκεί και με τα ήθη και τα έθιμα της Μάνης με μεγάλωσε. Τον έχω στην καρδιά μου, αυτόν τον τόπο.

Παρότι εγώ δεν έχω περιουσία εκεί, τα περισσότερα καλοκαίρια μου μέχρι το γυμνάσιο, τα πέρασα στη Μάνη, στο σπίτι του θείου μου -αδερφού της μητέρας μου. Έχω υπέροχες αναμνήσεις από αυτόν τον τόπο και τον αγαπώ, όχι μόνο για την άγρια ομορφιά του, αλλά και για τα συναισθήματα που μου δημιουργεί. Και πάντα με θύμωνε που οι Μανιάτες πολιτικοί, ποτέ δεν βοήθησαν τον τόπο να εξελιχθεί, όχι στα αλήθεια. Δεν έφτιαξαν τους δρόμους, δεν βοήθησαν να δημιουργηθούν υποδομές και έτσι η Μάνη δεν έχει την αναγνώριση που πραγματικά της αξίζει.

Και φτάσαμε άλλη μια χρονιά ο τόπος να καίγεται. Και δεν στεναχωριέμαι μόνο για τα πάτρια εδάφη μου, αλλά για κάθε άνθρωπο – περιοχή, που ζει αυτό τον εφιάλτη. Η χώρα μας όπου και να κοιτάξεις έχει ομορφιά, ιστορία και αναξιοποίητες ευκαιρίες. Και εμείς αντί να τις χαρούμε, να τις εκμεταλλευτούμε, τις καίμε.

Η χώρα λόγω των καταστάσεων που ζούμε έχει ήδη πάρα πολλά προβλήματα. Μην ανάβετε άλλες φωτιές, υπάρχουν άλλες -κυριολεκτικά και μεταφορικά- ήδη αναμμένες και καίνε. Ας μην καταλήξουμε να ζούμε στις στάχτες της Ελλάδας, ντροπή.


ΚράτΑν θες να λαμβάνεις όλα μου τα άρθρα, μην ξεχάσεις να εγγραφείς μέσω e-mail στο blog. Για απορίες, ερωτήσεις ή εποικοδομητικές παρατηρήσεις, μπορείς να επικοινωνείς μαζί μου εδώ. Κατά τα άλλα, μπορείς να με βρείς στην σελίδα μου στο facebook ή στο instagram, που κάπου κάπου αξιώνομαι να ανεβάσω κάτι (#χλιδή #not).

Αυτά τα λίγα από εμένα . Σου στέλνω ένα φιλί και σου εύχομαι να έχεις μια υπέροχη συνέχεια στην ημέρα σου και γενικά ότι και αν κάνεις:

Να σκέφτεσαι. Να γελάς. Να ομορφοπερνάς!

Until Next Time…

Μαρίνα ♥

 

Κράτα το

Κράτα το

Κράτα το

Κράτα το

16 thoughts on “Μην ανάβετε άλλες φωτιές

  1. Άιναφετς

    Στο μάτι του κυκλώνα η αφεντιά μου και παθούσα τρεις φορές… 😦
    Βλέπεις είμαστε περιτριγυρισμένοι από πυκνά πευκόφυτα δάση (ΒΑ Αττική) και κάθε φορά που φυσάει τόσο πολύ, τρέμω…
    Παλιά τις φωτιές τις έβαζαν οι βοσκοί για βοσκοτόπια και αυτούς τρέμω ακόμα και σήμερα γιατί βόσκουν ακόμα τα ζώα τους γύρω- γύρω απ΄ το σπίτι μου, ευτυχώς που η κρίση (να και κάτι για καλό!) απέτρεψε τους οικοπεδοφάγους μια και όλες οι βιλλάρες εδώ γύρω πουλιούνται μπιρ παρά! 😛
    Φωτιά μπορεί να μπει και από σπασμένο μπουκάλι ή από πτώση κολόνας της ΔΕΗ και φυσικά από απροσεξία-αδιαφορία-ζήλια…
    Ας ελπίσουμε πως οι αέρηδες θα κοπάσουν και θα χαλαρώσουμε. 😉
    ΑΦιλάκια πολλά πολλά Μαρινάκι μου και νάσαι καλά για το άρθρο σου! 🙂

    Αρέσει σε 1 άτομο

    • Marina Tsardakli

      Δυστυχώς μαγισσούλα μου είναι πολύ λίγες οι φωτιές που δημιουργούνται από ατύχημα, συνήθως είναι σκόπιμες.
      Είναι κρίμα να ζουν εν έτη 2017 οι Έλληνες πολίτες τέτοιες καταστάσεις.
      Κρίμα και άδικο.
      Μακάρι να έχουμε ένα ήρεμο υπόλοιπο καλοκαιριού.
      Σε φιλώ γλυκά!

      Αρέσει σε 1 άτομο

      • Άιναφετς

        Ανοίγοντας το pc μου, σήμερα το πρωί, αναρωτήθηκα αν «έπρεπε» να σχολιάσω ή να περιμένω να περάσει η μέρα και ίσως κοπάσουν οι αέρηδες… πες το διαίσθηση που την αναθεματισμένη την έχω από μικρό παιδί και τώρα που σου/σας γράφω μετρώ τις δυο τελευταίες ώρες, 6 πυροσβεστικά και λίγα αεροπλάνα. Όλα περνούν απ΄το δρόμο μου και πάνω λίγο πιο μακριά, οι σειρήνες τους δεν χάνονται στο βάθος πράμα που σημαίνει πως η άτιμη η πυρκαγιά δεν είναι καθόλου μακριά. Βγήκα έξω και δεν είδα καπνό που σημαίνει πως ο βοριάς που φυσάει «την» πάει αντίθετα απ΄όπου είμαι, αυτό δεν με καθησυχάζει γιατί η περιοχή έχει διάσπαρτα σπίτια σε μεγάλα κτήματα και σίγουρα πολλοί απειλούνται… 😦
        Πάω ν΄ανοίξω την TV, μήπως και πουν τίποτα, πάντως δεν πάω κοντά, γιατί ξέρω πόσο ενοχλητικό είναι για τους πυροσβέστες αυτοί που τρέχουν να χαζέψουν…
        Α! να και άλλο αεροπλάνο…
        Ίσως τα πούμε το βραδάκι και να έχω καλά νέα.
        Φιλάκια!

        Μου αρέσει!

  2. Анастасия

    Διπλανούλα μου,
    Όπως κι η Στεφανία, έτσι κι εγώ το ‘χω ζήσει άγρια το θέμα… Ειδικά τον Αύγουστο του 2013 δεν θα τον ξεχάσω… Χωρίς νερό και ρεύμα από τις 23:00, περίπου. Δυνατός ο αέρας, τη φωτιά την έβλεπα μια σχεδόν μπροστά μου, μια αριστερά και (έμοιαζε) λίγο πιο μακριά… Πυροσβεστικά ακροβολισμένα στα σταυροδρόμια και στις 3 τη νύχτα, μεγάφωνο από περιπολικό: «παρακαλούνται όλοι οι κάτοικοι να εγκαταλείψουν τις εστίες τους».
    Το καλοκαίρι του 1999 δε, είχα αποβάλει -εξαιτίας των αναθυμιάσεων…

    Δεν θα ξεχάσω, ακόμη, ένα παλαιότερο καλοκαίρι που πήγαινα στη Ν. Μάκρη από το δρόμο του Διονύσου. Λίγες μέρες νωρίτερα είχαν καεί τα πάντα και, λίγο πριν από αυτή την καταστροφή, είχα απολαύσει την καταπράσινη διαδρομή. Δύο εικόνες τόσο κοντινές μα εκ διαμέτρου αντίθετες.
    Κάθε φορά, δάκρυα οργής για τους υπαίτιους και θλίψης για ό,τι χάνεται κι επιβαρύνει το περιβάλλον αλλά και την ποιότητα ζωής.

    Όμορφος τόπος η Μάνη. Σκληρός, μα πανέμορφος. Με σόκαρε η καταστροφή. Όπως κάθε φορά…

    Μαρίνα μου, σε καλησπερίζω κι ελπίζω σ’ ένα λιγότερο (ή, ακόμη καλύτερα, καθόλου!) καταστροφικό καλοκαίρι…
    Σε φιλώ!❤

    Αρέσει σε 1 άτομο

    • Marina Tsardakli

      Αναστασία μου με συγκλόνισε το σχόλιο σου. Οι λεπτομέρειες που αναφέρεις, οι εικόνες που δημιουργείς.
      Για εμένα όλο αυτό είναι τόσο άσχημο που δεν θέλω καν να το σκέφτομαι. Το τι επιπτώσεις έχει στους ανθρώπους, τα αισθήματα που νιώθουν εκείνη τη στιγμή, δεν ξέρω με μουδιάζει.
      Και το γεγονός ότι τις περισσότερες φορές δεν είναι κατά λάθος οι φωτιές, με τρομάζει κιόλας.
      Η Μάνη έχει μια άγρια ομορφιά, μα δεν έχουν βοηθήσει αυτοί που έπρεπε τον τρόπο να αστράψει. Κι είναι τόσο κρίμα.
      Εύχομαι κι εγώ με τη σειρά μου, το υπόλοιπο του καλοκαιριού να είναι ήρεμο.

      Αρέσει σε 1 άτομο

    • Marina Tsardakli

      Δυστυχώς Γιούλη μου, αυτή η χώρα έχει μάθει να ζει σε δύσκολες καταστάσεις. Ήταν πραγματικά τραγωδία αυτό που είχε συμβεί τότε κι είναι τραγωδία κάθε φορά που ένας τόπος καίγεται, άνθρωποι κινδυνεύουν, περιουσίες χάνονται.
      Ας ελπίσουμε το υπόλοιπο του καλοκαιριού να είναι ήρεμο.
      Σε φιλώ γλυκά 🙂

      Μου αρέσει!

  3. Άιναφετς

    Πριν κλείσω το pc μου, ήρθα για τα τελευταία νέα.
    «Πυρκαγιά εκδηλώθηκε το απόγευμα σε δασική έκταση στο Μικροχώρι Ωρωπού Αττικής.
    Στο σημείο επιχειρούν 45 πυροσβέστες με 15 οχήματα και δύο πεζοπόρα τμήματα, ενώ ρίψεις από αέρος πραγματοποιούν δύο αεροσκάφη και ένα ελικόπτερο.
    Στην ευρύτερη περιοχή της πυρκαγιάς βρίσκονται διάσπαρτες οικίες»…. Και η δικιά μου!
    Τώρα όλα είναι υπό έλεγχο!
    Καλή νύχτα εύχομαι σε όλους! 🙂

    Μου αρέσει!

  4. Giannis Pit.

    Δυστυχώς με εκκλήσεις και συναίσθημα δεν λύνεται το θέμα αυτό Μαρίνα μου. Κάθε οργανωμένη Πολιτεία φροντίζει από πριν να περιορίσει τους κινδύνους αλλά να αφαιρέσει κάθε εν δυνάμει κίνητρο στους επίδοξους εμπρηστές. Ε δεν πιστεύω να το έχει κάνει η Ελληνική Πολιτεία έτσι ; άσε που έμμεσα στηρίζει και τα αυθαίρετα και τις καταπατήσεις και όλα αυτά τα ωραία που χαρακτηρίζουν το Ελλαδιστάν.
    Καλό σου βράδυ κορίτσι μου.

    Μου αρέσει!

    • Άιναφετς

      ΚΑΙ επειδή έχω μάθει να λέω μπράβο με τη καρδιά μου, θέλω να συγχαρώ τον «μηχανισμό» του Ελληνικού κράτους που δούλεψε τόσο γρήγορα και αποτελεσματικά σ’ αυτή τη πυρκαγιά που ήταν και σε χαράδρα και δεν κινδύνεψε κανείς και τίποτα!
      Να μάθουμε επί τέλους ν’ αποδίδουμε δικαιοσύνη όταν το αξίζει, αυτό επιτάσσει η δική μου συνείδηση!
      Αν ο πολίτης σε οποιαδήποτε χώρα δεν γίνει άνθρωπος, ότι και να κάνει η κοινωνία τίποτα δεν θ’ αλλάξει, γιατί όλοι μας είμαστε υπεύθυνοι για το περιβάλλον όπως και για τους εαυτούς μας!
      ΑΦιλάκια πάντα τρυφερά και με επίγνωση! 🙂

      Μου αρέσει!

      • Marina Tsardakli

        Μπράβο στους αρμόδιους που τα κατάφεραν γρήγορα και δεν υπήρξαν απώλειες ανθρώπινες ή υλικές.
        Και καλά κάνεις και το τονίζεις μαγισσούλα μου. Είναι σημαντικό να είμαστε δίκαιοι. Να λέμε τα άσχημα, αλλά να λέμε και τα σωστά.
        Σμουτς!

        Μου αρέσει!

    • Marina Tsardakli

      Γιάννη δε διαφωνώ, χρειάζονται ουσιαστικές παρεμβάσεις για να σταματήσουν τέτοια φαινόμενα, αλλά αυτός είναι ο δικός μου τρόπος να συμβάλλω και γι ‘αυτό αναφέρθηκα στο θέμα.
      Να έχεις ένα όμορφο βράδυ. Καλό ξημέρωμα! 🙂

      Μου αρέσει!

Πες μου τι σκέφτεσαι:

